باز دلم گرفته , اما دستم به نوشتن نمیاد...هرچی سعی کردم که یه دو خط بنویسم نشد که نشد....این شعر خودش همه چیز رو میگه!!   پس ترجیحاً سکوت اختیار میکنم
 
 ....
 دلم گرفته 
 دلم عجیب گرفته است 
 و هیچ چیز
 نه این دقایق خوشبو که روی شاخه نارنج می شود خاموش 
 نه این صداقت حرفی که در سکوت میان دو برگ این گل شب بوست
 
نه هیچ چیز مرا از هجوم خالی اطراف نمی رهاند
 
و فکر میکنم 
 که این ترنم موزون حزن تا به ابد
 شنیده خواهد شد
 
.....
 
قشنگ یعنی چه ؟
 
قشنگ یعنی  تعبیر عاشقانه اشکال
 
و عشق تنها عشق
 
ترا به گرمی یک سیب می کند مانوس
 
و عشق تنها عشق
 
مرا به وسعت  اندوه زندگی ها برد
 
مرا رساند به امکان  یک پرنده شد
 
..... 
 چرا گرفته دلت  مثل آنکه تنهایی
 
چه قدر هم تنها
 
خیال می کنم
 
دچار آن رگ پنهان رنگ ها هستی
 
دچار یعنی
 
..........عاشق
 
و فکر کن که چه تنهاست
 
اگر که ماهی کوچک دچار آبی دریای بیکران باشد
 
و چه فکر نازک غمناکی
 
و غم تبسم پوشیده نگاه گیاه است
 
و غم اشاره محوی به رد وحدت اشیاست
 
خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند
 و دست منبسط نور روی شانه آنهاست
 
نه وصل ممکن نیست
 
همیشه فاصله ای هست
 
اگر چه منحنی آب بالش خوبی است
 
برای خواب  دل آویز و ترد نیلوفر
 
همیشه فاصله ای هست 
 
دچار باید بود
 
وگرنه زمزمه حیرت میان دو حرف
 
حرام خواهد شد
 
و عشق
 
سفر به روشنی اهتراز خلوت اشیاست
 
و عشق
 صدای فاصله هاست
 
صدای فاصله هایی که غرق ابهامند
 
نه
 صدای فاصله هایی که مثل نقره تمیزند
 
و با شنیدن یک هیچ  می شوند کدر
 
همیشه عاشق تنهاست
 
.....
سهراب سپهری از مجموعه شعر مسافر

نظرات 4 + ارسال نظر
خاله نسرين چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 03:26 ب.ظ http://nasrin161.blogsky.com

الهی مرا به آداب عبادات آشنا ساز تا زمينه عبادت تو را فراهم آورم، آنگاه كه با ياد توام و در ذكر تو، هيچ چيزی از دنيا در يادم نمی گنجد حتی جسارت هيچ بيهوده گری در خاطرم خطور نمی كند.
پس چه نيكوست كه روزيم همواره ذكر مبارك توباشد و زيباتر آن است كه هر كه تو را ياد كند تو او را ياد كرده ای!
پس در اين ظلمت سرای گمراهی راهم نمای و در خلوت معرفت خود پناهم ده.

ناز خا نوم چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 07:46 ب.ظ http://nazkhanum.blogsky.com

امیدوارم هرچه زودتر دلت باز شه عزیز دلم

ممنونم ازت ناز ناز خانوم ؛)))

دانیال چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 10:47 ب.ظ http://57.blogsky.com

سلام
دلا درد دل ما را گفتی
شاد باشید

آشنا یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 08:22 ق.ظ http://yalniz.blogsky.com/

اگه قرار بود از میان همهء هشت کتاب یک قطعه را انتخاب کنم همین قطعه را بر می داشتم... صدای فاصله ها ... راستی، مرسی که بهم سر زدی

از همون موقع که با سهراب و شعرهاش آشنا شدم این شعر رو دوست داشتم خیلی قشنگه درعین حال یه حزن عاشقانه ای لابلای کلماتش هست که آدم باید خیلی دقیق بهشون فکر کنه تا بفهمه که چی میخواسته بگه!! شما هم خیلی شعرهای قشنگی مینویسی.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد