!! ای زمین

 


زلزله ؛ زلزله ؛ زلزله
ناگهان ریزش سنگ و شب
نه مجالی که اشکی به چشم
نه امانی که آهی به لب

زلزله ؛ زلزله ؛ زلزله
باز هم خانه ها شد خراب
نیمه شب کودکان گم شدند
باز هم زیر آوار و خواب

زلزله ؛ زلزله ؛ زلزله
بچه ها ؛ کوچه ها ؛ خانه ها
باز هم در دلم تازه شد
قصه مرگ پروانه ها

ای زمین ؛ ای زمین ؛ ای زمین
قلب تو پس چرا سنگ شد؟
با دل کوچک کودکان
کار تو بدتر از جنگ شد

ای زمین ؛ ای زمین ؛ ای زمین
کاش چون لاله پرپر شوی
یا دل از کینه خالی کنی
یا کمی مهربانتر شوی

شاعر : اسدالله شعبانی
تقدیم به روح پاک همه کشته شدگان در زلزله بم




نظرات 7 + ارسال نظر
وحید شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 09:51 ب.ظ http://happylife.blogsky.com

سلام
متن زیبایی نوشه ای
موفق باشی
سری هم به ما بزن

حسین یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:56 ق.ظ http://farahan.blogsky.com

سلام ، شعر زیبایی بود ... نه ،‌نه ، من مرگ هیچ عزیزی را باور نمیکنم ...

به کشت خاظرم جز غم نروید
به باغـم جز گــل ماتــم نروید

کیوان دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:06 ق.ظ http://shoma.blogsky.com

به نظرت میشه چیزی هم گفت؟

آره حرف که زیاد میشه گفت اما آیا فایده ای داره؟؟؟

نسیم دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:25 ب.ظ

زلزله!!
نمیشه جلوشو گرفت
یا اینکه باهاش مقابله کرد و جنگید
خواست خدا بوده و ما هم راضی به رضای او
اما میشه با دقت و اطلاعات بیشتر احتمال خطرات ناشی از اونو کاهش داد!!
از مقاله ارسالی ممنونم

درسته که خواست خدا بوده اما همین خدا به آدمها عقل داده که از امکانات استفاده کنند تا این چنین اتفاقاتی نیافته و این همه آدم بی گناه در اثر همین بالایا که خواست!! خدا بوده تو عصر تکنولوژی نمیرند!!! کاهش خطرات ناشی از این زلزله ها هم دست من و شما نیست.اونایی که باید به فکر باشند متاسفانه نیستند!! اون مقاله هم قابل شما را نداشت امیدوارم که هیچوقت لازم نباشه که دستوراتش را بکار ببریم.

بهشت سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:10 ب.ظ http://nochagh.blogsky.com

زلزله در منطقه بم سابقه نداشت.اگگگر به حادثه دیدگان بر بخوری به تو خواهند گفت که ما که نمی توانستیم خانه و زندگی را به خبری موهوم رها کنیم.مهتاب جان زنی برایم گفت که به شوهرش گفته امشب بیرون بخوابیم زمین دارد می لرزد همسرش گفته مرگ یه بار شیون یه بار و زن که برای وضو از اتاق خارج شده آوار ها بر سر همسر و فرزندانش فرو ریخته و جلو چشمانش همهگی به یکباره .......

من هستم سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1382 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام من زمین شناس هستم و کارمن در ارتباط با زمین هست ای کاش برای متخصصان هر رشته ارزشی وجود داشت

اسیـــــــــر چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:05 ق.ظ http://del-sepordeh.blogsky.com

سلام دوست عزیز...وبلاگ زیبایی داری...برات ارزوی موفقیت میکنم اگر مایل بودی به کلبه حقیر ما هم تشریف بفرمایید ..
البته اگر افتخار بدین و ما رو قابل بدونید.
یــــا ابــــو الفضـــل.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد