دوستی شاید ...

 

...دل من دیر زمانی است که می‌پندارد

دوستی نیز گلی‌ست مثل نیلوفر و ناز

ساقه ترد ظریفی دارد

بی‌گمان سنگدل است آنکه روا می‌دارد

جان این ساقه نازک را، دانسته بیازارد...

 «فریدون مشیری»

 

 

چند روزه دلم گرفته، از بی‌مرامی و بی‌معرفتی دوستانی که فقط به ظاهر اسم دوست رو یدک میکشند و در عمل روی هرچی نارفیقه سفید کردند.

از آدمای دور و برم، از اونایی که ادعای رفاقتشون گوش فلک رو کر کرده، خسته‌ام! دلم میخواد یه خط قرمز رو اسم همه‌ی این نارفیقا بکشم، تمام خاطراتشون رو بریزم دور، اسم و شماره تلفنشونو از آدرس‌بوک موبایلم دیلیت کنم و فراموش کنم که روزی این آدما رو میشناختم. میدونم این کندن و فراموش کردن خیلی سخته اما واقعاْ دلم میخواد با یه سری از اطرافیانم دیگه هیچ ارتباطی نداشته باشم.

راستش شاید یه مقداری از این دلتنگی و ناراحتی تقصیر خودم باشه، چون آدم عاقل از یه سوراخ چند بار گزیده نمیشه!
تقصیر منه که وقتی میبینم یه دوستی یه کارایی میکنه که میره رو اعصابم و گفتار و رفتارش با تعاریفی که از دوستی بلدم جور درنمیاد خودم اون دوستی رو کات نمیکنم و هی به خودم میگم این دفعه رو هم بگذر، ارزش دوستی بالاتر از این چیزاست. اما بعد از یه مدت میرسم به جایی که میبینم ای بابا این همه گذشتنها و نادیده گرفتنها و چشم رو خیلی کارا بستن، طرف مقابل رو حسابی پررو کرده و فکر میکنه که اصلاْ روال دوستی همینیه که هست و اون موقع است که عکس‌العملها و ناراحتیهای بنده مورد تعجب واقع میشه که مگه چی
شده یا چه اتفاق خاصی افتاده که فلانی ناراحته!!

شاید به خاطر همین مسائل باشه که دو سه روزه یه دوستی چند ساله دیگه واسه من تموم شده و توی دلم،ذهنم و زندگیم جایگاه و عنوان اون آدمو از یه دوست صمیمی به یه همکار تبدیل کردم! به همین سادگی...

 

 


 بعد از تحریر :

من فقط همین بخش کوچیک از این شعر فریدون مشیری رو از حفظم، امروز داشتم تو اینترنت دنبال کل این شعر میگشتم که رسیدم به نوشته‌ای از وبلاگ عاشقانه‌هایم برای تو عارفانه‌هایت برای من 
توصیه میکنم بخونیدش...

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:15 ق.ظ http://www.hamedgh.blogsky.com

سلام
باز خودم که اصلا رفیغ ندارم
به ما هم سر بزن

یه بدهکار شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:24 ق.ظ http://bedehkary.blogsky.com

البته جماعت وبلاگ نویس تماما بی سواد هستند که یه نمونه اش رو شما اون بالا میبینی که نوشته رفیغ.بعدشم دوست کجا بوود خواهر من .به نظر من دوست فقط پول گهگداری هم کتاب.به یه بدهکارم سر بزنی خوشحال میشه.

اینکه شما همه رو با هم جمع بستید که جماعت وبلاگ نویس تماماْ بیسواد هستند با این حساب این مسئله شامل حال خود شما و بنده هم میشه دیگه جناب بدهکار!!!

بابک شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:29 ب.ظ http://overman.persianblog.com

اون شعری که نوشتی خیلی زیبا بود. از کیه؟

شعر از فریدون مشیری هستش و من طبق معمول یادم رفته بود که شاعرش رو بنویسم. البته این یک بخشی از یکی از اشعار مشیریه. :)

طناز یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:45 ب.ظ

تا بوده رسم روزگار بدذات و بیمروت همین بوده و بس
دوستی برای آرامش است اگه میبینی دوستت داره از تو سلب آرامش میکنه رابطه تو باهاش تموم کن.اوایلش سخت ولی بعدش عادت میکنی. به همین سادگی به همین خوشمزگی

مگه تبلیغ ماکارونیه که میگید به همین خوشمزگی!؟
راستش به همین سادگی هم نبود و نیست. فقط بیان کردنش راحته وگرنه تو عمل دل کندن و فراموش کردن حداقل واسه من یکی که ساده نیست.

مهتاب مفخم دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:48 ب.ظ http://mahtab-mofakham.blogfa.com/

مهتاب جونم آره دوستی نباید رو اعصاب آدم بره وقتی رفت دیگه تحمله دوستی نیست قربونت برم.دل من دیر زمانیست ....در مورد اون عوام اینا که اینا گفتن چه جلب؟زرشک.

مارمولک سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:58 ب.ظ http://marmoolak.net/

آخ آخ! شرمنده به خدا! یادم رفته بود!
قیمتش برای شما ناقابله، کافیه فقط نام دومینت رو انتخاب کنی و بهم بگی :) بقیش با من، اطلاعات بیشتر می خوای: مارمولک ات مارمولک دات نت، مطمئن باش ضرر نمی کنی :)

مهدی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:34 ب.ظ

مگه میشه به توصیه یه کارشناس اونم از نوع مربوطه بی توجه بود؟ با گوش جان نیوشیدیم !

پیرفرزانه سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:39 ب.ظ http://pirefarzaaneh.blogsky.com

یکی میگفت: لاو اوری وان٬ دن دی لایک یو! حالا درست و غلطش رو نمیدونم. ولی کلا این حرفها رو ول کن٬ چه من می فرمایم:
بسیار چو تو روند و بسیار آیند
بربای نصیب خویش کت بربایند

پیرفرزانه سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:40 ب.ظ http://pirefarzaaneh.blogsky.com

:دی

مهسان چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:52 ب.ظ http://faryaadesokoot.blogfa.com

ممنونم از اینکه به من سر زدی و لینک دادی

آزاد دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:12 ب.ظ

من هر چی گشتم تو وبلاگتون راجع به اسکی چیزی ندیدم
فکر می کردم تو کار برفین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد